Wednesday, September 12, 2012

KITIRLI SEMİZOTU SALATASI




Ramazan ayında Tv kanalları arasında gezerken Arda'nın mutfağı adlı programa rastladım ve o günkü menü de bu salata tarifi vardı.Semizotu salatasını çok severiz ve haftada 1 defa mukakkak yaparım.Bir de böylesini deniyeyim dedim ve bugün ilkkez yaptım.Nasıl oldu? derseniz değişik bir alternatif ama ben normal semizotu salatasını daha çok beğendim.Üzerine konulan domates sosu ve sirke çok ekşi bir tat verdi.Ekşi sevenler için ideal.Ama ne bileyim biz sade semizotu salatasının tadına alıştığımız için herhalde pek damak zevkimize uymadı :( Zevk meselesi...;)


Gelelim tarifine;


MALZEMELER


1 demet semizotu


1 kase yoğurt


1 diş sarımsak


1 yemek kaşığı sirke


1 tatlı kaşığı toz şeker


tuz,karabiber


2 adet domates


1 yemek kaşığı zeytinyağı


kruton






YAPILIŞI






Semiz otunu yıkayı süzün.Sarımsağı rendeleyin.Bir kapta semizotu,sarımsak,tuz ve yoğurdu karıştırın.


Tavada yağı kızdırın ve rendelenmiş domatesleri içine atın.Koyulaşmaya başlayınca tuz,sirke,karabiberini ekleyin, ocaktan alın.Semiz otlarının üzerine dökün ve kruton ile süsleyin.

No comments:

Post a Comment